Již dlouho jsme oba viděli díru na trhu. Zanalyzovali jsme konkurenční prostředí, připravili strategii a po dlouhých měsících příprav a brainstormingů v kanceláři přicházíme s tímto projektem. Anebo to bylo úplně jinak… sedření a unavení z lezení v našich oblíbených Jizerkách jsme si povídali nad pivem v legendární hospodě ,,U Kozy.” Sedíme, popíjíme, čekáme na vyhlášené koleno. Zde se vám zkrátka chtě nechtě zapíšou konverzace a obličeje osobitých štamgastů, a ani tento den nebyl výjimkou. Mám pocit, že to byla druhá runda, u které se stočila debata na adoraci mainstreamu a povrchnost médií při výběru obsahu, ale možná jsem to tenkrát shrnul větou: ,,proč na internetu dostává prostor tolik úplných kreténů, když jen v našem okolí je hrozně moc skvělých lidí, kteří mají co říct?”
Debaty nad pivem většinou končí velkými plány, které se druhého dne smršťují spolu s odcházející kocovinou. To nebyl náš případ, protože jsme s žádnými velkými plány nepřišli. Prostě nás jenom napadlo, vytvořit v té divné době nějaké pozitivně laděné médium, dávající prostor příběhům, které by ho jinde nedostaly. A ty známější vyprávět z jiných úhlů, než je běžné.
Měli jsme výhodu, že celý proces začal náhlým vnuknutím nápadu, protože plánovací metodou bychom tento projekt nespíš zavrhli. Důvod, proč jsou například časopisy orientované na jedno téma, je prostý – zaujme konkrétní cílovou skupinu, u které má šanci na úspěch. Když ale chcete psát o učitelích, dělnících, umělcích, mladých, starých, známých, neznámých a to navíc téměř výhradně z Libereckého kraje… může to vůbec někdo číst? Jo, minimálně my, tvůrci. Každý rádi čteme o tématech, které jsou nám blízké, ale já osobně vždycky rád četl úplně jakékoli rozhovory, a čím odlišnější ode mě ten člověk byl, tím mi to připadalo zajímavější. Nejvíce nás totiž mohou nasměrovat odlišní lidé, protože vás přivedou na myšlenky, které ve svých kruzích nejspíš neuslyšíte.
Pokud máme tuto sebevraždu vlastní propagace dokončit, měli bychom na vás jednu prosbu: koukněte na aktuální nabídku příběhů na našich stránkách a vyberte si ten, který vám osobně přijde nejvzdálenější. Ten, u kterého máte pocit, že není pro vás. Zkuste si ho přečíst a popřemýšlejte, co chce daný člověk sdělit.